Warner Music

Ed Sheeran - Equals

Naar overzicht
Warner Music - Ed Sheeran - Equals

Interactieve game en content

In aanloop naar de release van Ed Sheerans nieuwe album Equals ontwikkelden Warner Music en LiveWall samen The Equals Game. Een mobile browser game speciaal voor de trouwste fans van de zanger uit Engeland. Het doel vanuit Warner Music was het creëren van een interactieve crossmediale campagne ter promotie van het nieuwe album. Daarbij werd de online community van Ed Sheeran-fans gestimuleerd om actief deel te nemen aan de campagne. Door het spel samen te spelen unlockten de gebruikers tracks van het aankomende album.

Met 77,5 miljoen luisteraars per maand is het boosten van het aantal streams bij een artiest van het kaliber Ed Sheeran niet nodig. Bij de release van Equals lag de focus daarom vooral op talkability en community building.

Warner Music - Ed Sheeran - Equals
Warner Music - Ed Sheeran - Equals
Warner Music - Ed Sheeran - Equals
Warner Music - Ed Sheeran - Equals

Het idee

Allereerst Ed Sheeran over de boodschap van zijn album: “My life changed greatly over the past few years—I got married, became a father, experienced loss, and I reflect on these topics over the course of the album. I see it as my coming-of-age record, and I can’t wait to share this next chapter with you.” … “with butterflies that simulate new life.”

Om de talkability te vergroten, in te spelen op Ed Sheerans boodschap en de creatie van nieuw leven en een nieuwe levensfase, is er crossmediale kruisbestuiving gecreëerd onder diverse (social) media platforms in de vorm van The Equals Game. Via een mobiele game in de browser konden fans unieke vlinders breeden door diverse kleurcodes te verzamelen én deze weer met elkaar te delen binnen online communities op - bijvoorbeeld - Reddit. 

De game was te spelen op mobiele apparaten, waarbij de gebruiker bij de start van de game beschikte over 1 bloemkleur en 1 blanco vlinder. Iedere 8 uur kwam er een nieuwe kleurcode bij. Door de kleurcodes te combineren met de vlinder, werd er een nieuwe soort gebreed. 

Het bekende fenomeen breeden vindt zijn oorsprong in het spel Final Fantasy, een van de succesvolste MMO’s op de markt. Binnen deze game breeden gebruikers door materialen uit te wisselen. Dit mechanisme is op eenzelfde manier toegepast bij The Equal Game. In totaal waren er 14 vlinders te breeden, waarbij iedere vlinder een nieuwe track van het album vrijspeelde. 

Warner Music - Ed Sheeran - Equals

Content

Tijdens een mediadag in Amsterdam namen we een aantal video’s op met Ed Sheeran. In-game content die de gebruikers aanspoort om nieuwe vlinders te breeden en om de kleurcodes te delen. De winnaar van het spel maakte kans op een meet en greet met Ed Sheeran.

Warner Music - Ed Sheeran - Equals
Warner Music - Ed Sheeran - Equals

Spotify-koppeling

Een extra toevoeging aan deze campagne was de koppeling met Spotify. Iedere deelnemer kon zichzelf aanmelden via Spotify. Zodra dit gebeurde, kreeg de deelnemer automatisch een pre-save op het album. Het album verscheen zo automatisch in de Spotify library van de fan. 

Warner Music - Ed Sheeran - Equals

Cases

SLUITEN
Volledige naam
Je dient een naam in te vullen
E-MAILADRES
Je dient een geldig e-mailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
BERICHT
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht! 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
LiveWall is je digitale bureau. Met een team van content ontwikkelaars, designers, app developers, webdevelopers en webdesigners maken we high end digitale producten.