Swiss Sense is al meer dan 100 jaar een toonaangevend merk op het gebied van nachtrust. Goed slapen is van groot belang en als dat ook nog eens op een mooi bed kan: des te beter! Swiss Sense lanceert in 2018 haar nieuwe lijn in samenwerking met vtwonen, Lifestyle by vtwonen. Voor de lancering van deze campagne zoekt Swiss Sense een vernieuwend, creatief haakje voor hun tv commercial én de doorvertaling van deze uiting naar andere kanalen.
De vraag aan LiveWall is om een campagne te ontwikkelen die zowel online als offline een compleet en uniform verhaal vertelt. Dit alles in lijn met de pijler: ‘online first’. Met de gedachte 'online first' heeft LiveWall een concept bedacht dat perfect doorvertaald kan worden naar social media. De campagne is dan ook een volledige customer journey gebaseerd op het See-Think-Do-Care model. Voor iedere fase creëert LiveWall unieke content, passend bij elke stijl.
Bij het lanceren van de campagne is gekozen om het See-Think-Do-Care model te gebruiken, dat bij verschillende contentvormen is ingezet. LiveWall onderscheidt hierbij de hero-video (tvc), online snippets, social content en instore materiaal.
Hero
In het middelpunt van de campagne staat de hero-content. Een tv-commercial van 15-20 seconden, die de beddenlijn genaamd ‘Lifestyle by vtwonen’ introduceert bij een breed publiek. In deze video komen alle bedden uit de beddenlijn terug door middel van zogenoemde ‘split screens’. Door deze dynamische vlakken krijgt de video een ‘social look & feel’ en loopt het aanbod van de beddenlijn op een snelle manier naadloos in elkaar over.
In de commercial zien we verschillende typen bedcombinaties voorbij komen, passend bij verschillende stijlen. Op deze manier laat Swiss Sense zien dat er voor de kijker altijd een match is met één van de bedden uit de nieuwe beddenlijn, ongeacht je stijl.
Met de gedachte 'online first' heeft LiveWall een concept bedacht dat perfect doorvertaald kan worden naar social media:
Snippets
Naast de hero-video ontwikkelt LiveWall een serie korte online snippets. In de snippets zijn fragmenten te zien in een eigen uitvoering, waarin telkens een bed centraal staat.
Social content
Naast de tv-commercial en de snippets, heeft LiveWall ook andere social uitingen gemaakt. Zo zijn er diverse engagement video’s voor Instagram ontwikkeld, een videoreeks met tips & tricks van een vtwonen-styliste en nog verschillende assets voor Instagram, Facebook en YouTube. Alle content heeft dezelfde frisse social stijl, waardoor de hele campagne makkelijk te herkennen is.
Instore materiaal
Voor de winkels van Swiss Sense maakt LiveWall speciale video’s voor de etalageschermen. Deze zijn bedoeld om de voorbijwandelende bezoeker naar binnen te triggeren. Ook is er divers fotomateriaal geschoten voor instore materiaal zoals posters en ander promotiemateriaal.