Tienduizenden mensen die dezelfde liefdesbrief gebruiken? Ja! Maar dan wel nét even anders. De liefde hing namelijk pas echt in de lucht met de Love is in the Airmail campagne van KLM. Op de meest romantische dag van het jaar investeerden zij in klantenbinding én branding, met een love letter generator ontwikkeld door LiveWall. Lees hier meer over de campagne.
Aan de hand van 7 vragen, eenvoudig te beantwoorden in een chatmodule, ontvingen gebruikers van de KLM tool een automatisch gepersonaliseerde liefdesbrief voor that one special person. Gewoon in hun mailbox!Om de brief net dat beetje extra te geven, voegde Team Engagement een special feature toe aan de tool. De love letter generator werd gekoppeld aan de welbekende Artificial Intelligence tool ChatGPT van Open AI. De AI ontwikkelde zo unieke versies van de Valentijnsbrief, met gebruik van de eerder ingevulde antwoorden.
Ook team Studios stak de handen uit de mouwen. Er werden meerdere pakkende social assets geproduceerd om te love letter generator te promoten. Denk aan een social video met motion graphics, assets voor Instagram stories en een e-mail header GIF.
Die assets garandeerden succes, want de Valentijnscampagne werd goed gezien én gebruikt op socials. In slechts 12 uur tijd bezochten 32.500 mensen de landingspagina voor een liefdesbrief, in totaal werden er 2,5 miljoen mails verzonden. De campagne bleek een schot in de roos, of juist in het hart.
Gebruikers van de tool konden met een druk op de knop zelfs nog een reisje naar een romantische bestemming boeken. Met deze campagne, een sterk merkverhaal en unieke brandingstrategie veroverde KLM met de love letter generator de harten van velen. Op naar nog meer hartverwarmende acties in de toekomst! 💕✈️