Achmea is de grootste financiële dienstverlener van Nederland. Het bedrijf is al ruim 200 jaar toonaangevend in de wereld van verzekeringen en hoopt dit over 200 jaar nog steeds te zijn. Met grote merken onder zijn paraplu zoals Centraal Beheer, Interpolis en Zilveren Kruis, zet Achmea zich dagelijks in voor het levensgeluk van hun 10 miljoen klanten.
Achmea wil de toekomst een stap voor zijn en om dat teweeg te brengen en om verder te groeien, wil het bedrijf graag jonge, innovatieve mensen aan het merk Achmea koppelen. Om dit te realiseren is LiveWall betrokken bij het proces rondom concepting, strategie, campagne- en contentcreatie.
Het doel van de campagne is het positioneren van Achmea als aantrekkelijke werkgever en loved brand met een innovatief karakter. De doelgroep waar Achmea op focust is de hbo- en wo-opgeleide Nederlandse beroepsbevolking met een leeftijd tot 35 jaar oud.
Is het centrale thema van de nieuwe campagne van Achmea. LiveWall verbindt met deze campagne Achmea aan young professionals die vooruitdenken, willen innoveren en voorop willen lopen. Bij het lanceren van de campagne maakt LiveWall gebruik van het See-Think-Do-Care model om de doelgroep in elke fase op een andere manier te triggeren.
Het STDC model
Bij het lanceren van de campagne is gekozen om het See-Think-Do-Care model te gebruiken waarbij verschillende contentvormen zijn gebruikt. LiveWall onderscheidt hierin de hero video, de snippets en social content.
Hero
In het middelpunt van de campagne staat de hero content. Een video van 15-20 seconden, die Achmea als innovatieve werkgever bekendmaakt bij het bredere publiek met #1stapvoor. Hierin komen verschillende locaties van Achmea terug waarbij beeld met tekstvakken worden afgewisseld.
Social snippets
Naast de hero video ontwikkelt LiveWall een serie korte snippets. In de snippets zijn fragmenten te zien in een eigen uitvoering, waarin men #1stapvoor is. De korte snippets met #1stapvoor triggeren, sluiten aan op de belevingswereld van de doelgroep en koppelen ‘vooruit kijken’ of ‘voorop lopen’ aan Achmea. In latere fases ligt de focus op de vacatures en de werkzaamheden als Achmea-medewerker. Daarin spelen eigen werknemers de hoofdrol.
Social content
De social content wordt door LiveWall ingezet middels een ingerichte mediacampagne op verschillende kanalen zoals Facebook. Instagram, LinkedIn en YouTube, waarna de kijker kan doorklikken naar de ‘werkenbijachmea’ website. De stijl is een vlotte online ad, die met snelle beelden, kernwoorden en een sterke voice-over laat zien dat Achmea #1stapvoor is. Er wordt gebruikgemaakt van een stop motion effect dat perfect past bij #1stapvoor aangezien het verhaal visueel in ‘stappen’ verteld wordt. Ook worden er verschillende posters/abri’s verspreid binnen Achmea’s kantoren en locaties die interessant zijn voor de doelgroep, zoals in de omgeving van verschillende hogescholen en universiteiten.