Understand: we willen de doelgroep en de bijkomende wensen goed begrijpen.
User experience is wat een persoon ervaart tijdens de interactie met een product. In ons geval is dat een digital experience. Denk daarbij aan een website of een app, maar ook als onderdeel van of aanvulling op een fysiek product - want UX Design gaat verder dan alleen de online wereld die we kennen. Het is aan ons om te zorgen dat die gebruikerservaring zo goed mogelijk aansluit bij de behoefte van de gebruiker.
We gebruiken design thinking methodes voor het opzetten van een maximaal UX-design-proces. Binnen design thinking gebruik je een periode van de tijd om de stakeholders én de doelgroep goed te begrijpen. Daarna switchen we al snel naar prototyping. Binnen die prototypes proberen we in hele korte design sprints tot een concreet voorstel te komen. Hierna is iteratie met testing erg belangrijk.
We vinden het erg belangrijk om ook te testen wat werkt, dit doen we in veel gevallen samen met een klankbord van uiteindelijke gebruikers. Het testen kan ook in een real-life setting met een A/B-test. De inzichten die zijn opgedaan, passen we direct toe in het eindproduct.
We volgen verschillende stappen in het proces.
Understand: we willen de doelgroep en de bijkomende wensen goed begrijpen.
Research: we onderzoeken andere voorbeelden en alle marktontwikkelingen.
Sketch: we schetsen al snel de experience die de gebruiker doorloopt.
Design: we designen het hele proces. Dat gaat in verschillende iteraties.
Implement: samen gaan we aan de slag met het implementeren van de changes.
Evaluate: samen analyseren we de resultaten en bekijken we of de nieuwe user experience goed ontvangen wordt.