Zorg van de Zaak

Zorg van de Zaak - Snelverwijspunt platform

Naar het overzicht
Zorg van de Zaak -  Zorg van de Zaak - Snelverwijspunt platform

De challenge

Zorg van de Zaak zet zich in voor het werken aan vitale, betrokken medewerkers en teams waarin iedereen veilig, gezond en met plezier werkt. Met een ruim bedrijfsgezondheidsnetwerk zorgen zij voor ondersteuning en zorg op maat op de momenten dat werkgevers- en nemers hierbij hulp kunnen gebruiken.

Om deze ondersteuning te bieden werd in 2020 het Snelverwijspunt-platform ontwikkeld en gelanceerd. Door de groeiende omvang en grote diversiteit aan dienstverlening die Zorg van de Zaak biedt, bleek het voor werkgevers steeds lastiger om doelgericht de juiste interventie te vinden die aansloot bij de probleemstelling van de betreffende medewerker.

Het doel

Om dit probleem te verhelpen ontstond de vraag naar een vernieuwing- en herbouw van het Snelverwijspunt-platform. Het vereenvoudigen van het zoek- en aanvraagproces stond hier centraal. De focus lag daarom op de ontwikkeling van de juiste tools, online toepassingen en een verbeterde user experience.  Ook van belang was om de zicht- en vindbaarheid van de website aanzienlijk te vergroten. Zo werd Zorg van de Zaak geholpen bij verbetering van inzetbaarheid, herstel, samenwerken en persoonlijke groei onder medewerkers.

Om de doelstelling verder te definiëren zijn de volgende drie hoofddoelen van het Snelverwijspunt verwerkt in de interface van het nieuwe platform: 

  • Informeren: op een overzichtelijke manier informatie aanbieden over beschikbare interventies van Zorg van de Zaak;
  • Ventileren: op een overzichtelijke manier de gebruiker in de gelegenheid stellen de juiste interventie te vinden;
  • Activeren: de werkgever en- of werknemer activeren een offerte aan te vragen en deze te laten accorderen.
Zorg van de Zaak -  Zorg van de Zaak - Snelverwijspunt platform
Zorg van de Zaak -  Zorg van de Zaak - Snelverwijspunt platform

Vernieuwde Snelverwijspunt

Het resultaat is het onlangs vernieuwde Snelverwijspunt: één portaal waar alle stakeholders via verschillende pijlers de juiste interventie vinden. Met een uitgebreide zoekfunctie en verschillende filtermogelijkheden worden gebruikers van het platform in hun zoekproces ondersteund. 

De website is, met inachtneming van de hoofddoelen, geoptimaliseerd op het gebied van user experience en conversie. De primaire acties die een gebruiker uitvoert, zoals het aanvragen en accorderen van een offerte, blijven continu zichtbaar en daarmee binnen direct handbereik. Het uitvoeren van deze primaire acties is geoptimaliseerd, wat een efficiënte afhandeling  garandeert.

Om gebruikers een toereikende hand te bieden en verder te informeren over de gebruikswijze van het platform, is een korte explainer video met motion graphics geanimeerd. Deze video verschijnt direct op beeld wanneer nieuwe gebruikers landen op het platform.  

Het volledig vernieuwde platform draait op de modernste programmeertalen, waardoor alle security maatregelen in acht zijn genomen. Het platform is volledig geoptimaliseerd op het gebied van ‘Search Engine Optimization’ (SEO). Hierdoor rankt het Snelverwijspunt organisch significant hoger in zoekmachines.

Zorg van de Zaak -  Zorg van de Zaak - Snelverwijspunt platform
Zorg van de Zaak -  Zorg van de Zaak - Snelverwijspunt platform

Behaalde resultaten

  • Het aantal bezoeken via zoekmachines is sinds de lancering van de nieuwe website met 174% gestegen (t.o.v. dezelfde periode een jaar eerder);
  • Voor de lancering bezochten gemiddeld 4.969 per maand de website, na lancering is dit gestegen naar een gemiddelde van 5.606 bezoekers per maand.
  • Er zijn meer dan 30.000 offertes aangevraagd, met een conversieratio van 75%

Meer weten Neem contact op

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.