Sony Music

Martin Garrix's dream team

Naar het overzicht
Sony Music - Martin Garrix's dream team

De challenge

In 2021 vond de 16e editie van het Europees Kampioenschap mannenvoetbal plaats en werd traditiegetrouw een officieel EK-nummer uitgebracht. Dit jaar viel de eer aan Martin Garrix, wereldberoemd DJ en producer van Nederlandse bodem. LiveWall stak samen met Sony Music Entertainment de hoofden bij elkaar voor een spannend potje campagnevoering.

Campagne met effect

 

Sony Music Entertainment is één van de grootste platenmaatschappijen ter wereld. Onder haar hoede vind je artiesten als Calvin Harris, Beyoncé en Pharell Williams en natuurlijk Martin Garrix. Sony vroeg LiveWall aandacht te genereren voor het voetbal-anthem ‘We Are The People’, wat Garrix uitbracht in samenwerking met Bono.

 “Voor Sony Music Entertainment ontwikkelden we een campagne met triggerend effect op de voetbal community. Het doel was animo te genereren voor het officiële EK-nummer van Martin Garrix”, vertelt Bob, Commercial Director bij LiveWall. “Samen met onze projectmanager Niki Bongers gingen we die uitdaging met beiden handen aan. We creëerden een online omgeving waarmee fans een gepersonaliseerd elftal opstelden aan de hand van hun favoriete Spotify-artiesten. Eenmaal geconnect met Spotify volgden ze automatisch Martin Garrix én het EK-nummer.” ‘Create your Artist Dream Team’, luidde de oproep van de campagne. Het motto? Music Unites! En Martin Garrix stond uiteraard als aanvoerder geselecteerd in de opstelling.

Sony Music - Martin Garrix's dream team
Sony Music - Martin Garrix's dream team

Bezoekers en streams

Het resultaat? Heel veel streams voor Garrix. “We gingen in 14 landen live”, legt Bob uit. “In totaal bezochten 90.000 mensen de website van het EK en zijn zo’n 350.000 artiesten in Spotify geselecteerd voor een Artist Dream Team-opstelling. We creëerden assets in diverse talen, die wereldwijd zijn gepubliceerd. Martin Garrix kwam onder de aandacht in de voetbal community en kreeg er ook nog eens een hele hoop volgers bij.”

 

Van slapend naar levend concept

LiveWall en Sony Music zijn geen vreemden van elkaar: al sinds 2014 bouwen de twee partijen aan toffe creaties en een sterke klantrelatie. Het team van Bob (Engagement) en Niki (Studios) startte met een flinke portie ervaring aan het creatief proces. “Tijdens het brainstormen zochten we naar iets wat Martin Garrix zou promoten, maar wat ook vertrouwd voelde voor de echte voetbalfans. De inspiratie voor de mechanics haalden we uit een bestaand spel; Fantasy Football. Die opstelling gebruikten we als basis voor het project.”

Om de campagne extra leven in te blazen, bedacht het team van Bob en Niki nog een extra feature. “Gebruikers konden een eigen foto toevoegen, en ontvingen een share-card om te downloaden en delen op socials. Zo brachten we de campagne onder de aandacht.”

Sony Music - Martin Garrix's dream team
Sony Music - Martin Garrix's dream team
Sony Music - Martin Garrix's dream team
Sony Music - Martin Garrix's dream team

Van online scherm naar offline Ziggo Dome

En aandacht? Die kreeg de campagne niet alleen door shares op social media. Jelle Dingemans, Motion Graphic Designer bij LiveWall, ging aan de slag met de visuals. Die pakten nét wat groter uit dan hij had gedacht. “Ik ontwierp op maat gemaakte visuals voor de social media kanalen. Instagram, Snapchat en TikTok”, vertelt hij. “Die presteerden heel goed. Na overleg met Sony besloten we nog meer assets uit te zetten. Het ‘Create your Artist Dream Team’ ontwerp kwam terecht op de 4 gigantische schermen boven Ziggo Dome.” Ook waren de visuals te bewonderen in Tivoli Vredenburg Utrecht, op De Markt in Eindhoven, bij De Passage Den Haag, op het Bijlmerplein in Amsterdam en op het Zuiderplein in Rotterdam.  

“We creëerden animaties van een aantal seconden, zodat voorbijgangers binnen een oogwenk de boodschap van de campagne begrepen. Met gebruik van triggerende copy om de kijker te activeren.” Het enige waar Jelle spijt van heeft? Hij kon zijn creatie niet zelf aanschouwen. “Ik was nét op vakantie toen de visuals live gingen. Maar hoe dan ook was deze campagne voor mij echt een hoogtepunt.”

Sony Music - Martin Garrix's dream team
Sony Music - Martin Garrix's dream team
Sony Music - Martin Garrix's dream team
Sony Music - Martin Garrix's dream team

Meer weten Neem contact op

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.