In 6 landen merk- en productbekendheid vergroten met één campagne? Dat deden LiveWall en Cape voor Solis: marktleider in Zwitserse huishoudelijke apparatuur. Voor de campagne ‘So Simple. So Solis.’ vroeg Emakina, marketingpartner van Solis, LiveWall en Cape sturing te geven aan de productie van een groot aantal social content campagnes. Het doel? De merkpropositie en conversie van Solis keukenapparatuur naar een hoger niveau tillen.
“Het ging om een cross channel-campagne”, vertelt Hester, projectmanager bij LiveWall. “Solis zet in op meerdere markten en kanalen binnen Europa. We kregen te maken met verschillende online advertentie-indelingen en content die op maat geschaald moest worden”. Om dit te realiseren, bundelden LiveWall en Cape hun krachten. Samen ontwikkelden ze advertenties waarin videocontent op maat wordt gemixt en gematcht. “Zo creëerden we verschillende variaties voor alle soorten doelgroepen, op meerdere digitale contactpunten”.
De samenwerking tussen LiveWall, Cape en Emakina verliep als een goed geoliede machine. “LiveWall pakte de productie op. Daartoe behoorde fotografie, video, social content en het ontwikkelen van een social carrousel. Cape ontwikkelde de templates om al deze content op maat te schalen voor de kanalen van Solis”, vertelt Hester. “Zo zetten drie partijen hun expertise in voor het beste eindresultaat.”
En dat eindresultaat verdient bewondering, want bij een grote productie komt veel kijken. LiveWall en Cape ontwikkelden videocontent in 6 verschillende talen. Er was sprake van meerdere frames per format én de verhaallijn moest in elke variatie nog duidelijk te volgen zijn. “Het was een hele grote productie om aan mee te werken. In totaal waren we drie dagen aanwezig op de shoot-locatie”, vertelt Hester.
Met behulp van de feed-based automatisering van Cape vertaalde LiveWall de visie van Solis door naar pakkende omnichannel content. “Uiteindelijk zorgden we voor schaalbare Solis-content voor meer dan zes landen. Door deze vorm van productie ontwikkelden we meer dan 780 verschillende advertentievarianten, aanpasbaar op alle online formats en social kanalen.” Zo zet je dus een bedrijf op de kaart. In wel 6 landen.