Liefmans

Promotiecampagne

Naar het overzicht
Liefmans - Promotiecampagne

De challenge

Liefmans Fruitesse is een fruitbier gebrouwen door Liefmans. De smaak is licht zoet met fruitige accenten van aardbei, framboos, kriek, bosbes en vlierbes. Liefmans alcoholfree is de alcoholvrije variant van het bekende rode fruitbiertje.

Om awareness te creëren voor de lancering van Liefmans Alcohol Free, de alcoholvrije variant van Liefmans Fruitesse, is LiveWall betrokken rondom concepting, strategie, campagne- en contentcreatie. De vraag is om een campagne te lanceren waarbij het product een toffe kapstok heeft om awareness te creëren en goesting om het product te consumeren.

Liefmans - Promotiecampagne
Liefmans - Promotiecampagne

Het idee

LiveWall creëert een uitgebreide online content campagne ten behoeve van de online promotie van dit nieuwe biertje. Bestaande uit onder andere een HERO-video, diverse snippets, boomerangs en fotografie. Dit alles met als uitgangspunt het woord ‘free’. 

Free
Met als thema "free" heeft LiveWall snippets in de volgende stijlen gecreëerd: 

  • Freespirit
  • Freerunner
  • Freethinker
  • Freezing
  • Freestyler

In de HERO video komen al deze stijlen vervolgens weer samen.

Liefmans - Promotiecampagne
Liefmans - Promotiecampagne

De boodschap

Liefmans Alcohol Free geeft je het gevoel van vrijheid om het leven bruisend en actief te beleven (active lifestyle). Je kan optimaal genieten en hebt nog steeds de controle (empowerment) om te doen wat jij wil. Te gaan en staan waar jij wil (wanderlust). Met behoud van je eigen coole (ice) stijl (ballsy elegance). 

De boodschap die je je doelgroep toewenst vanuit Liefmans Alcohol free... voel je vrij om te genieten. Te genieten van je bruisende actieve leven. Te genieten van een Liefmans Alcohol Free.

Liefmans - Promotiecampagne
Liefmans - Promotiecampagne
Liefmans - Promotiecampagne

2021

In navolging op de 2020 campagne, ontwikkelt LiveWall ook de zomer campagne van 2021. Hierin staat centraal dat Liefmans ook gedronken kan worden in minder standaard settings. Bijvoorbeeld tijdens het spelen van een potje Padel of tijdens het suppen. 

 

Hieronder enkele voorbeelden uit deze campagne.

Liefmans - Promotiecampagne
Liefmans - Promotiecampagne

Meer weten Neem contact op

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.