Intratuin

Contentstrategie Intratuin

Naar het overzicht
Intratuin - Contentstrategie Intratuin

De challenge

LiveWall is videopartner van Intratuin, dé groenspecialist op de Nederlandse, Belgische en Duitse markt. Sinds 2017 verzorgen én produceren we content voor de online kanalen van Intratuin. We spelen in op doorvertaling van de merkidentiteit, producten en kennis. Hoe? Door het verspreiden van pakkende videocontent. Van informeren, tot inspireren. Let’s go!

 “We werken samen met Intratuin aan de juiste integratie van video in hun content- en campagnestrategie”, vertelt Kyra, projectmanager bij LiveWall. “We gebruiken een mix van inspirerende content zoals tuintrends en producten, maar kiezen ook voor informatieve content als ‘How-To’-video’s. Intratuin heeft een enorm assortiment, dus er valt genoeg te vertellen.” Dat vertellen doet LiveWall door inzet van videocontent op precies de juiste lagen en channels, aan de hand van de HERO, HUB en HYGIENE strategie. “Die speelt in op meerdere lagen content, die we op het juiste moment aanbieden aan de doelgroep”, vertelt Kyra. 

Intratuin - Contentstrategie Intratuin
Intratuin - Contentstrategie Intratuin

Online formats

Met behulp van een contentkalender brengt LiveWall in kaart welke content waar en wanneer uitgezonden wordt. “Onder HERO, vallen de grote campagnes waarmee we Intratuin in de spotlight zetten en aandacht trekken. Bij HUB focussen we op content die de doelgroep aantrekt, waardoor ze terug blijven komen. HYGIENE is content die altijd snel beschikbaar is en matcht met de interesses van de doelgroep”, legt Kyra uit.  

Aan de hand van deze strategie ontwikkelde LiveWall diverse online videoformats voor Intratuin: seizoensgebonden campagnes, videoseries als ‘Tuin Tips’ en DIY-video’s. Video is een grote speler in de online content. LiveWall maakt daarom gebruik van formats die herkenbaar zijn voor de doelgroep van Intratuin. “Onder elk format ontwikkelen we diverse videoseries. Die brengen we dan weer via online campagnes onder de aandacht.”

Resultaat

En die formats zijn een groot succes. Na een samenwerking van 5 jaar is er veel content te vinden die Intratuin flink in het zonnetje zet. Neem een voorbeeld aan de HERO kerstcampagnes van 2019 en 2020, de vele HUB videoformats en de HYGIENE Youtube-series.

LiveWall en Intratuin versterken elkaar in het bedenken van nieuwe videoformats en concepten die de doelgroep aanspreken. Dus klaar met groeien? Dat zijn we zeker niet. 

Intratuin - Contentstrategie Intratuin
Intratuin - Contentstrategie Intratuin

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
LiveWall is je digitale bureau. Met een team van content ontwikkelaars, designers, app developers, webdevelopers en webdesigners maken we high end digitale producten.