Als Instagram-gebruiker kun je er niet meer omheen: Instagram-filters zijn hot! Met meer dan 400 miljoen gebruikers van Instagram Stories per dag en met meer dan 1 biljoen gebruikers van AR-effecten gemaakt op het Spark AR platform, zijn AR-filters dé marketingtool van nu. In februari 2019 is LiveWall door Facebook gevraagd om deel te nemen aan een pilotfase voor het ontwerpen van filters. Binnen vier maanden tijd hebben we via onze Art Director (@Chrispelk) meer dan een miljoen volgers gekregen en zijn de filters ruim 1,5 miljard keer bekeken. Hiermee behoort Chris tot de top 10 Instagram-artiesten wereldwijd. Hierdoor zijn wij officiële partner geworden van Instagram en Giphy, wat ons in staat stelt om voor andere merken unieke filters en stickers te maken.
Dankzij deze ontwikkeling zijn filters niet alleen leuk om te gebruiken met je beste vriend of vriendin tijdens een avondje uit, maar kun je ze ook enorm goed inzetten voor fan engagement. Sinds kort is het voor merken namelijk mogelijk om branded filters te creëren. Voor bedrijven is dit erg interessant, want je hebt met dit platform totale creatieve vrijheid. Bovendien bereik je ook nog eens op een interactieve manier nieuwe gebruikers en bouw je zo aan brand awareness. Denk er maar eens over na, telkens wanneer iemand jouw AR-effect op Instagram gebruikt, promoten ze indirect jouw bedrijf bij hun volgers.
Ozzy Osbourne filter
HEMA Love Match
In de afgelopen jaren hebben we filters ontwerpen voor onder meer DJ Hardwell, Lil' Kleine, vtwonen, My Body is Mine en Normani. Twee filters worden hieronder toegelicht.
Hema <3 Match
Ieder jaar is Valentijnsdag weer een uitgelezen kans om jezelf als merk goed te profileren met unieke content. In opdracht van HEMA ontwikkelde LiveWall daarom een speciale love-filter op Instagram. Met deze filter neemt Hema de gebruikers terug in de tijd van de love generators, maar dan net iets anders! Wie is jouw love match?
Epic Records
In opdracht van Epic Records mocht LiveWall aan de slag met het creëren van verschillende filters. Een filter voor zangeres Meghan Trainor en haar nieuwe album ‘Treat Yourself’ en een filter voor rapper DDG ter promotie van zijn nieuwe album ‘Valedictorian’. Ook Ozzy Osbourne wil gezien worden op Instagram. Voor ‘It's a raid’ - een nummer op zijn nieuwe album ‘Ordinary Man’ - maakte LiveWall een filter die helemaal past bij de stijl van Ozzy Osbourne. Met deze filter krijg je een tattoo op je gezicht, hoor je ‘It's a raid’ en vliegen er vleermuizen om je heen. Wanneer je je mond opent vliegt er een vleermuis in je mond. Als je deze weer dicht doet bijt je de vleermuis dood en valt deze naar beneden
Hardwell presents revealed volume 10
Afrojack album promo filter
LiveWall kan je helpen met het volledige proces. Met ons creatieve team helpen wij jouw merk met concepting en natuurlijk de productie van een unieke filter. Verder adviseert LiveWall ook over de distributie en promotie van filters. Heb je interesse in een speciale branded filter voor jouw merk? Neem dan snel contact met ons op!