McDonald's

McDonald’s Serving Game

Naar het overzicht
McDonald's - McDonald’s Serving Game

Introductie

Games serveren? Dat lukt onze collega’s van LiveWall Platforms wel. De populairste burgers van je favoriete fastfoodketen worden met de Best Burger Campagne flink in het zonnetje gezet: lees hier meer over de McDonald’s Serving Game.

Wat hebben we gedaan

LiveWall Platforms ontwikkelde McDonald’s Serving Game, als nieuw onderdeel voor de McDonald’s app. In deze game bereiden én serveren gebruikers zelf de populairste burgers van McDonald’s aan ‘klanten’. Wanneer de klanten in de game blij zijn, spaar je punten. “Met deze game wil McDonald's graag meer inzicht geven in hoeveel effort er in het bereiden van de burgers zit”, vertelt Falco, Projectmanager bij LiveWall Platforms. “De doelstelling was om meer engagement met klanten van McDonalds te creëren.”

Voor de realisatie van de game, gingen onze collega’s van Team Platforms eerst op onderzoek uit. “We deden veel research naar andere relevante games. Zo brachten we in kaart wat voor type game het beste werkt voor McDonald’s. Met de best practices uit dat onderzoek werd het startschot voor de Serving Game gelost”, vertelt Falco.

McDonald's - McDonald’s Serving Game
McDonald's - McDonald’s Serving Game

De output

De game zorgt naast meer engagement met McDonald’s klanten ook voor meer downloads van de McDonalds app. Er is nagedacht over de toegevoegde waarde voor gebruikers. Falco: “Door het spelen van de game spaar je als gebruiker loyalty points. Met deze punten krijg je korting of een gratis product bij je McDonald’s bestelling. Daarnaast spaar je de loyalty points op; bijvoorbeeld om ze in te zetten voor een betere score binnen de game.” 

En natuurlijk zijn er ook prijzen uit te delen voor de topscoorders. De top 3 winnaars van de game ontvangt een coupon voor gratis McDonald’s artikelen. Die scores worden wekelijks bijgehouden op een interactief leaderboard.

McDonald's - McDonald’s Serving Game
McDonald's - McDonald’s Serving Game

De uitdaging

Het ontwerp van de game is geheel nieuw. “Omdat de game op mobiel beschikbaar is, was het een mooie uitdaging om alle verschillende speelbare elementen in één scherm te weergeven”, aldus Falco. “We zorgden we dat alle visuele elementen naadloos aansloten op de specifieke branding van McDonald’s.” 

De toekomst

LiveWall en McDonalds zijn nog lang niet uitgespeeld. Naast livegang van de game in Spanje, is deze nu ook ingezet voor McDonald’s België. Waar er tot nu toe 11 burgers zijn om te serveren, serveren we de game in de toekomst misschien óók wel in 11 landen.

Meer weten Neem contact op

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
LiveWall is je digitale bureau. Met een team van content ontwikkelaars, designers, app developers, webdevelopers en webdesigners maken we high end digitale producten.